Gevels in Harlingen.

Veel monumenten.

Welkom.

De Hein Buisman Stichting neemt deel in het samenwerkingsverband van verschillende overheidsorganisaties, verenigingen, particulieren, stichtingen en de Openbare Bibliotheek Het Hannemahuis. Meer info.
Het doel van de stichting is “het oude stadsschoon van de gemeente Harlingen zo veel mogelijk zeker te stellen”. Bijvoorbeeld;
Het huis Zoutsloot 44 - 46
Meer huizen kunt vinden via deze link.
Het is bijna niet meer voor te stellen hoe het oude Harlingen er veertig jaar geleden uitzag. Veel panden en zelfs hele buurten van de Harlinger binnenstad waren in verval en in elk geval aan zichtbare slijtage onderhevig. Lees en kijk verder..
Uniek kleinschalig project van de Hein Buisman Stichting!!!

De panden op de hoek van de Wasbleekstraat zijn door de Hein Buisman Stichting gekocht met als doel de cultuurhistorisch waardevolle panden voor de komende generaties te behouden. Alle onderdelen welke nu nog in redelijke tot goede conditie verkeren, zullen bestaand blijven. Onderdelen welke aangetast zijn zullen zorgvuldig door een ervaren restauratie aannemer worden aangepakt.

Verkocht! de verbouw is begonnen
Hein Buisman Stichting

adres | info | contact